Werkzaamheden

Project

IJslander

Vraag

IJslander is dé leverancier van sport- en speeltoestellen. Niet alleen in Nederland, maar over de hele wereld. Ze richten openbare ruimtes in met duurzame toestellen voor jong en oud. Van een glijbaan in een hotel tot een bootcamppark in Den Haag.

Omdat hun huidige website verouderd was en onvoldoende aanvragen opleverde, benaderde ze ons om een aantrekkelijke website te bouwen. Een website die aansluit bij de doelgroep en een goed beeld geeft van alle sport- en speeloplossingen. Met als hoofddoel: minimaal 50% meer aanvragen. En met voldoende ruimte voor de ruim 2600 producten. Om ook de internationale markt aan te spreken, vroeg IJslander ons om de website ook naar het Duits en Engels te vertalen.


Bekijk het resultaat op: www.ijslander.com

Resultaat

Wij hebben eerst een huisstijlhandboek gemaakt dat de basis vormde voor het nieuwe ontwerp. Daarna hebben we de website niet productgericht, maar oplossingsgericht ingedeeld. In plaats van alleen producten, brachten we de toepassing van sport- en speeltoestellen in beeld. Hierdoor krijgen bezoekers een beter beeld en gevoel bij de producten van IJslander.

De website is ingedeeld in oplossingen, producten en projecten. Voor oplossingen is gekozen, omdat de zakelijke doelgroep vaak op zoek is naar een oplossing. Bijvoorbeeld het inrichten van een jeugdplek, schoolplein of openbare ruimte. Bij producten deelden wij het assortiment op in verschillende categorieën, waardoor de bezoeker makkelijk kan filteren op leeftijd, valhoogte en series. De website is vertaald in het Engels en Duits. Met deze meertalige functie spreekt IJslander ook de internationale markt aan. We richtten ons niet op één type/persona. De doelgroep bestaat uit vier persona’s (analytisch, idealistisch, spontaan en rationeel). De website is voorzien van duidelijke call to actions die ervoor zorgen dat bezoekers sneller actie ondernemen.

Voor de lancering van de website is een originele video gemaakt waarbij de gebruikersdoelgroep kinderen symbolisch de website lanceert in een speeltuin. Deze video is op diverse social media kanalen geplaatst en zorgde direct voor een verdubbeling van het aantal bezoekers naar de website.

Om in de toekomst ook meer relevante bezoekers naar de website te krijgen, is een strategische SEO campagne opgezet. Een campagne die inspeelt op de vragen van de bezoeker. Hiermee streven we naar 50% meer bezoekers in vergelijking met de vorige website.

Vragen?

Laat je gegevens hier achter dan zullen we zo snel mogelijk contact opnemen.

    Ik ga akkoord met de verwerking van mijn gegevens door Bureau Hanze.
    Bel ons
    Adres
    ×