Werkzaamheden

Project

Ipanema

Vraag

Het Braziliaanse slippermerk Ipanema wordt geïnspireerd door het meest levendige strand van Rio de Janeiro: Ipanema Beach. Wij mogen voor de importeur van dit populaire slippermerk in Nederland een Social Advertisting campagne opzetten.

Wij kregen de vraag om de doelgroep via online kanalen te bereiken. De focusdoelgroep zijn vrouwen tussen de 21 en 40 jaar in Nederland en België met specifieke interesses.

Resultaat

Met Social Advertising op sociale media, in dit geval op Facebook en Instagram kunnen we de gewenste doelgroep targetten. Waar traditionele advertenties (in bijvoorbeeld de krant of een tijdschrift) gericht zijn op de massa, worden social advertenties gericht op een specifiekere doelgroep. Zo adverteren we niet alleen in Nederland maar ook in België en bepalen we samen de doelgroep op basis van leeftijd, interesses en taal. We hanteren het See, Think, Do, Care online marketing model. Dit model geeft het slippermerk een goede marketingstrategie waarmee we de beste resultaten per fase realiseren.

De Social Media Ads campagne is opgezet op Facebook en Instagram. Gedurende 6 maanden is ingezet op de gewenste doelgroep. Het resultaat is vooral meer bereik en interactie met het merk. Tijdens de campagne bereiken we dagelijks tussen de 16.000 en 48.000 mensen uit de doelgroep in België en Nederland.

Vragen?

Laat je gegevens hier achter dan zullen we zo snel mogelijk contact opnemen.

    Ik ga akkoord met de verwerking van mijn gegevens door Bureau Hanze.

    Bel ons
    Adres
    ×