Eerst sluit je uit of het probleem wordt veroorzaakt door het internet of door de computer. Dit doe je door een aantal checks te doorlopen.
1. Laadt een andere pagina, bijvoorbeeld www.nu.nl. Laadt deze niet, dan heb je een probleem met je internetverbinding.
2. Laadt de andere pagina wel? Schakel dan de wifi uit en probeer je website met 504 error opnieuw te laden, maar dan via 4G.
3. Laadt de pagina in een andere browser. Werk je met Google Chrome? Open de pagina dan eens in Safari om te kijken of het probleem aan je browser ligt.
4. Laadt de website nog steeds niet? Dan kan je als laatste nog je cache legen. Dit doe je door Command+shift+r (Mac) of Shift+f5 (Windows) in te drukken.
Als je website na deze stappen nog steeds een 504 error geeft, ligt het niet aan je internetverbinding of browser. Het ligt dan aan de website zelf. Ga na of je een verandering hebt doorgevoerd voordat je de error kreeg. Mocht dit het geval zijn, zorg er dan voor dat je de verandering verwijderd uit je website. Grote kans dat je hiermee de error al oplost.
Is de error nog niet opgelost? Dan is er meer aan de hand, neem in dit geval contact op met jouw websitebeheerder. Zorg ervoor dat je tijdens het gesprek doorgevoerde veranderingen en websitegegevens bij de hand hebt, zo kan je websitebeheerder snel helpen.
Laat je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.