Wij helpen bedrijven met de vindbaarheid van hun website in Google. Dat doen we in de vorm van SEO (search engine optimalisation) of SEA (search engine advertising). Want een goede website is niet alleen gebruiksvriendelijk en aantrekkelijk, deze is ook goed vindbaar. Steeds meer bedrijven zien de noodzaak van een goede vindbaarheid in. Het zorgt er immers voor meer bezoekers op je website. En meer bezoekers betekent meer leads en klanten. Daarnaast zorgt betere vindbaarheid ook voor grotere naamsbekendheid. Mensen komen online in aanraking met je bedrijf, terwijl ze misschien nog nooit van je bedrijf gehoord hebben.
Techniek
De basis voor goede vindbaarheid zijn technische onderdelen als een SSL-certificaat (veiligheid van je website) en mobielvriendelijkheid en diverse andere technische eisen. Heb je dit niet op orde, dan zal je website slecht blijven scoren in Google. Er zijn zo’n 200 technische factoren die je kunt optimaliseren om je website beter vindbaar te maken. Daarom zal bij veel concurrentie, hulp van onze online marketeer handig zijn.
Vrijblijvende website check
Wij helpen je graag om je website volledig online proof te maken. Laat je website daarom eens vrijblijvend door ons checken op de volgende punten:
• Vindbaarheid in Google
• Technische eisen
• Hoe je (potentiële) klanten nog beter online kan bedienen
5 tips om je vindbaarheid te verbeteren in Google
1. Bepaal je zoekwoorden
Begin met het bedenken van zoektermen waarop je gevonden wilt worden. Verplaats je in mensen die je bedrijfsnaam niet kennen. Doe dit met meerdere zoekwoorden, omdat men vaak twee of meer zoekwoorden intypt in Google. Heb je te maken met een lokale doelgroep? Dan is het verstandig om ook je plaatsnaam hierin te verwerken. Bijvoorbeeld ‘Notaris Elburg’. Maak zo een lijst van zoekwoorden die belangrijk zijn voor jouw bedrijf.
2. Zet je zoekwoorden op de juiste plek in de teksten
Nadat de zoekwoorden zijn bepaald, ga je deze per pagina in je website verwerken. Je zet ze op zichtbare plekken, zoals in het menu, koppen en platte tekst en op (voor het oog) niet-zichtbare plekken zoals de paginatitel en beschrijving. Hier kijken zoekmachines naar om te bepalen waar een pagina over gaat.
3. Schrijf gebruiksvriendelijke teksten
Natuurlijk komen de zoekwoorden terug in de teksten en kopjes van de pagina’s. Maar zorg dat je teksten prettig leesbaar blijven voor je bezoekers. Ga dus niet overmatig veel zoekwoorden in je teksten verwerken. Dit wordt door zoekmachines als Google zelfs afgestraft.
4. Geef je vindbaarheid een boost
Hoe meer websites naar jouw website linken, des te belangrijker vindt Google jouw website. Het is belangrijk dat deze websites relevant en betrouwbaar zijn. Ook interne links zorgen voor betere vindbaarheid. Daarnaast is het ook gebruiksvriendelijker voor je bezoekers. Het helpt ze om door je website heen te klikken en ze eenvoudig naar belangrijke pagina’s te leiden.
5. Plaats regelmatig nieuws
Google houdt van actuele websites. Zorg daarom dat je regelmatig nieuws plaatst of je website aanpast. Wekelijkse nieuwsberichten of nieuwe projecten plaatsen zijn hier goede voorbeelden van.
5 tips om je vindbaarheid te verbeteren in Google
1. Bepaal je zoekwoorden
Begin met het bedenken van zoektermen waarop je gevonden wilt worden. Verplaats je in mensen die je bedrijfsnaam niet kennen. Doe dit met meerdere zoekwoorden, omdat men vaak twee of meer zoekwoorden intypt in Google. Heb je te maken met een lokale doelgroep? Dan is het verstandig om ook je plaatsnaam hierin te verwerken. Bijvoorbeeld ‘Notaris Elburg’. Maak zo een lijst van zoekwoorden die belangrijk zijn voor jouw bedrijf.
2. Zet je zoekwoorden op de juiste plek in de teksten
Nadat de zoekwoorden zijn bepaald, ga je deze per pagina in je website verwerken. Je zet ze op zichtbare plekken, zoals in het menu, koppen en platte tekst en op (voor het oog) niet-zichtbare plekken zoals de paginatitel en beschrijving. Hier kijken zoekmachines naar om te bepalen waar een pagina over gaat.
3. Schrijf gebruiksvriendelijke teksten
Natuurlijk komen de zoekwoorden terug in de teksten en kopjes van de pagina’s. Maar zorg dat je teksten prettig leesbaar blijven voor je bezoekers. Ga dus niet overmatig veel zoekwoorden in je teksten verwerken. Dit wordt door zoekmachines als Google zelfs afgestraft.
4. Geef je vindbaarheid een boost
Hoe meer websites naar jouw website linken, des te belangrijker vindt Google jouw website. Het is belangrijk dat deze websites relevant en betrouwbaar zijn. Ook interne links zorgen voor betere vindbaarheid. Daarnaast is het ook gebruiksvriendelijker voor je bezoekers. Het helpt ze om door je website heen te klikken en ze eenvoudig naar belangrijke pagina’s te leiden.
5. Plaats regelmatig nieuws
Google houdt van actuele websites. Zorg daarom dat je regelmatig nieuws plaatst of je website aanpast. Wekelijkse nieuwsberichten of nieuwe projecten plaatsen zijn hier goede voorbeelden van.