Je hebt er vast wel eens van gehoord: Google Analytics. Het is een online tool waarmee je inzicht krijgt in de bezoekers op jouw website. Niet alleen kom je erachter hoeveel mensen jouw website bezoeken, je ontdekt ook hoe ze op je website zijn gekomen, waar ze op klikken en wanneer ze de website weer verlaten. Het gratis programma toont nog veel meer statistieken waar jij als ondernemer perfect op kunt inspelen. Daarmee kun jij jouw website nog relevanter, gebruiksvriendelijker en conversiegerichter maken voor de gebruiker. Google Analytics is daarom een onmisbare tool als je meer inzicht in je bezoekers wilt krijgen. In deze blog leggen we uit hoe je als beginnende gebruiker met Google Analytics start en wat er allemaal te ontdekken valt. Klaar voor de start?
Homepage van Google Analytics – Je ziet het aantal gebruikers in de afgelopen 7 dagen en het aantal actieve gebruikers op dit moment.
Realtime rapport in Google Analytics
Doelgroep rapport in Google Analytics
Locatie bezoekers - Bekijk bij locatie waar je bezoekers vandaan komen. Je ziet uit welke regio’s de meeste bezoekers komen. Je kunt ook selecteren op plaats.
Acquisitie – Bekijk via welke kanalen bezoekers op je website zijn gekomen.
E-commerce in Google Analytics