Strategie en kanalen bepaalt? Tijd om te starten met jouw social media marketing! Een Bureau Hanze tip: maak elke maand een contentkalender. Aan het begin van de maand bepaal je wat je die maand gaat plaatsen. Om consistent aanwezig te zijn raden we aan minimaal twee keer per week (per platform) een bericht te delen.
Je bundelt je ideeën makkelijk in een contentkalender, waar je overzichtelijk per week bepaalt over welke onderwerpen je iets gaat plaatsen. Hierdoor weet je precies wat er nog moet gebeuren. Door er een ochtend per maand voor vrij te maken, heb je de hele maand voorzien van berichten.
Een mooi project of een nieuw product/dienst die je wil uitlichten? Op social media kan je voor weinig geld veel mensen bereiken, met social media-advertenties. Je kan hier heel gericht je doelgroep instellen, bijvoorbeeld mannen van 25-35 jaar in de omgeving Zwolle die onlangs zijn verhuisd en geïnteresseerd zijn in renovatie en verbouwingen. Zo bereik je met social media ook mensen die je niet volgen. Social media adverteren levert (juist) in het begin ook veel op, je hebt zo snel meer bereik. Zonder advertentiebudget gaat het langer duren voordat je bereik en volgers krijgt.
Social media marketing werkt goed, omdat je beheerder bent van je eigen berichten. Volgers krijgen dus echt een inkijkje in het bedrijf en zijn als eerste op de hoogte van nieuwe producten, diensten of acties. Daarnaast bereik je snel een grote doelgroep. Juist door jezelf te laten zien en jouw authentieke sausje erover heen te gooien, krijgen je volgers die echt in jouw bedrijf geïnteresseerd zijn. Het enige nadeel aan social media marketing? Op social media is de concurrentie groot en de aandacht kort. Maak hiervan je kracht en volg jouw strategie: plaats creatieve content met pakkende teksten en versla jouw online concurrenten.
Het is goed om te weten dat vrijwel alle social media gebruik maken van het sneeuwbaleffect. Dat betekent dat het algoritme in de gaten houdt welke berichten als interessant worden gezien (door middel van likes, reacties, kijktijd etc.). Berichten bereiken in eerste instantie maar zo’n 10% tot 20% van je volgers. Heb je een bericht waar veel op wordt gereageerd? Dat is top, want dan merkt het algoritme dat jouw bericht interessant is en laat hij het aan meer mensen zien. Dat is natuurlijk wat jij graag wilt!
Zit je nu nog naar de bomen te kijken in plaats van het bos? Bel dan eens met onze social mediaspecialisten. We helpen je graag met jouw social media marketing, van het schrijven van berichten tot het uitdenken van een strategie. Zodat jij het bos weer ziet en jouw bedrijf sterk vertegenwoordigd wordt op de juiste social mediakanalen.
Laat je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.