Blog - Bureau Hanze
april 19, 2018

Is jouw website klaar voor de AVG?

Op 25 mei gaat de nieuwe AVG (Algemene vordering gegevensbescherming) wet van kracht. Een wet die grote impact heeft op de informatie van een persoon en de verwerking daarvan. Het doel van deze (aangescherpte) wet is om ervoor te zorgen dat persoonsgegevens die herleidbaar zijn tot een individu, beter worden beschermd. Dit heeft ook effect op websites en webshops. Zo moet je inzichtelijk kunnen maken welke gegevens je hebt van mensen, als daarom wordt gevraagd. Ook moet je de gegevens snel kunnen verwijderen als je dit verzoek krijgt. Wij stellen je op de hoogte van een aantal zaken die je […]
januari 20, 2018

Het logo: de basis voor je communicatiemiddelen

Als je een (nieuw) bedrijf start, komt er een moment dat je een logo moet hebben. Een logo is immers de basis voor je de uitstraling van je bedrijf. Het is het belangrijkste element in een huisstijl en is bepalend voor andere communicatiemiddelen als de website, folders, de inrichting van social media kanalen, et cetera. Daarom is het belangrijk om goed over je logo na te denken. Niet alleen als het gaat om een nieuw logo, maar ook als je je huidige logo wilt moderniseren.
november 22, 2017

Bedrijfsnaam bedenken?

Veel ondernemers vinden het lastig om een goede bedrijfsnaam te verzinnen. Dit is een moeilijke keuze, omdat bij het verzinnen van een bedrijfsnaam rationele en emotionele keuzes gemaakt moeten worden. Een bedrijfsnaam kan leuk klinken, maar moet vooral effectief zijn. Hoe kom je nu tot een goede bedrijfsnaam? Wij geven je tips: 7 tips voor het bedenken van een bedrijfsnaam Brainstorm Een bedrijfsnaam bedenk je niet in een uurtje. Dat is een proces en begint met een brainstorm. Dat kan met je partner, vrienden, familie, collega’s of zakelijke relaties. In deze eerste stap zijn er geen foute keuzes. Wees vrij […]
september 29, 2017

Waarom zoekmachine optimalisatie zo belangrijk is

Wij helpen bedrijven met de vindbaarheid van hun website in Google. Dat doen we in de vorm van SEO (search engine optimalisation) of SEA (search engine advertising). Want een goede website is niet alleen gebruiksvriendelijk en aantrekkelijk, deze is ook goed vindbaar. Steeds meer bedrijven zien de noodzaak van een goede vindbaarheid in. Het zorgt er immers voor meer bezoekers op je website. En meer bezoekers betekent meer leads en klanten. Daarnaast zorgt  betere vindbaarheid ook voor grotere naamsbekendheid. Mensen komen online in aanraking met je bedrijf, terwijl ze misschien nog nooit van je bedrijf gehoord hebben. Hier lees je een […]
januari 2, 2017

Voorzie je website van een SSL certificaat!

Je hebt bij websites en webshops vast wel eens het groene slotje gezien voor een domeinnaam. Dit groene slotje geeft aan dat de website gebruik maakt van een veilige verbinding en het domein en/of de organisatie gevalideerd is. Dit geeft een hogere betrouwbaarheid bij bezoekers en werkt goed voor de vindbaarheid in zoekmachines. Daarnaast heeft Google in hun browser Chrome in 2017 een update uitgerold. Als websites nog geen SSL certificaat hebben, krijgen bezoekers de melding dat ze op een ‘onveilige verbinding’ zitten. Uit onderzoek bleek dat veel (grote) bedrijven in 2016 nog geen gebruik maakten van HTTPS. Media Markt […]
Bel ons
Adres